torsdag 4 februari 2010

Ännu en underbar dag.









I dag skulle vi åka ett åk som heter "Pyramide".
Det går inte att nå från liftarna utan man måste ta liften upp till Pc Blanc (3330 möh) sedan skråa ett tag för att därefter börja hika uppåt. Idag var det helt ospårat och det är inte lätt att pulsa i midje djup snö på dessa höjder. Vi hade dock ett fantastiskt väder som gjorde det enklare att förbise hur trött man var och hur tungt man andades. (Riktigt jä..a jobbigt).
När vi väl kom upp efter 2:20 insåg vi att det inte var säkert att åka ner denna väg så vi hade jobbat i onödan. Dock var det riktigt skönt att alla3 var helt överens om detta beslut. Bara att vänta tillbaka. Fick dock ett otroligt åk i helt orörd miljö som slutade i ytterligare ett fyspass. Jag behöver inte köra "body pump" i kväll.
Riktigt kul när man hittar vänner av samma skrot och korn som kan garva över en sådan här dag.
Fantastisk milö, roliga vänner, underbar åkning. Finns det inget att klaga över?
Skulle vara mina skavsår på smalbenen. Tidigare blog inlägg beskriver mitt problem med pjäxor. Trodde att jag hade hittat en ny toffla men det gick inte att bota krampen jag fick av dem. Har nu återgått till mina 6 år gamla pjuck där innerskon är slut. Detta innebär en viss smärta på smalbenen. Infekterade blödande skavsår. Men jag har svårt att tänka mig att ens Sara tycker synd om mig för det;-)

2 kommentarer:

Sara sa...

Haha du har så rätt så! ;)
Du får ju åka puder jag får inte ens åka. Så det är bara att inse det är inte sydn om dig just nu :D

Anonym sa...

Ja du Jocke! Bra med träningspass och jag förstår att du är lite avis/ångrar att jag fick överta dina pjäxor. MEn som sagt tycker inte så synd om dig!!!! Kram Märit