tisdag 15 juli 2008

Blir det bättre än så här?

Vi har nu anlänt ner till Gardasjön. Denna sjö har för mig funnits i tankarna sedan länge. Redan på 80talet var den mytomspunnen för sina vindar. Sedan dess har jag läst om alla stora regattor om genomförts på denna sjö. När vi anlände igår var det onekligen med en viss del "pirr i magen". Har jag för stora förväntningar? Blåser det verkligen garanterat? Kommer vi att hitta någonstans att lägga till? Är det så häftigt som jag föväntat mig? Svaren på dessa frågor är: Nej, Ja, Ja, JA!!! Vilken underbar sjö. Det blåser från nord på morgonen sedan är det stiltje vid 12 för att därefter blåsa från syd. Det går med andra ord att köra genacker hela dagenom man vill! Vi har idag cruisat omkring och njutit i fulla drag. Det är så oändligt vackert med bergen i bakgrunden som stupar hela vägen ner i sjön. Vinden är jämn och vattnet är varmt. Djupet är ca 300m så sjökort behövs inte.
Efter en dags aktiv seglig så blir ju inte tillvaron sämre av att man då avnjuter Italienarnas underbara matlagning. När jag blir stor skall jag bli pensionär och vara ledig för att njuta!!!
Tyvärr så funkar inte bild överföringen så de kommer senare.
Lev väl!

Inga kommentarer: