torsdag 28 februari 2008

Mera hike och dropp.






Dagen startade med ett återigen helt otroligt väder. Vi filmade lite på morgonen. Allt för att förbättra tekniken! Därefter drog vi oss uppåt. Tog liften upp mot "Col". Där satte vi oss och beundrade utsikten samt käkade lite choklad. Då insåg vi att man kommer få ett underbart åk om man är villig att hika ca 25min. Det valet var inte svårt!! Sagt och gjort så begav vi oss av. Helt vindstilla och stekande sol. Skyddsfaktor 25 i ansiktet. Jackan nedpackad i ryggan. Svårt att koncentrera sig på gången och var man sätter fötterna när utsikten är som den var. Sakta men säkert närmar vi oss målet. När vi kommer fram så öppnar sig ett enormt salsgolv av kall snö. Inga spår. Det var som om en pistmaskin hade varit uppe på glacieren. Kall manchester. Stora svänga i hög fart. Bedömd längd ca 2km. Fantastiskt. Därefter blev det en del åkande runt för att hitta ett lämpligt dropp för Sara. Det fann vi efter ett tag. Hon droppar in och stompar landningen som om hon inte gjort annat. SDedand var det dags för picnick med övriga resenärer. Mycket trevligt anordnat av Langley. När vi satt där och åt kunde min blick inte slita sig från en sida som endast gick att nå nedifrån. Hjärnan skrek! "Jag VILL åka där!" Så det blev återigen till att hika. Sällan har jag varit så trött. Till råga på allt så tog vattnet slut efter halva tiden. 20min senare kommer jag åt en bergsida där smältvattnet rinner och jag kan fylla på Camelbacken. He....e vad jobbigt det var. När jag kom upp fannns det en helt perfekt grotta för att vila och sedan ta på skidorna. Åket var otroligt skönt i helt orörd vårsnö. Ännu en dag i paradiset!

Inga kommentarer: