fredag 2 april 2010

Vilken avslutning!







WOW! Det kunde inte sluta bättre. Det hade snöat under natten och på småtimmarna drev molnen iväg. Kvar var massor av snö och en blå himmel ackompanjerat av totalt vindstilla. Fantastiskt! Vi var uppe den 2a kabinen 08.30 å vi tror att den 1a bara var personal. Kommer upp till ett område som ligger helt orört. Måste eränna att jag kände mig som ett barn i en godisbutik.
Åkte åk efter åk utan att det var någon i kö. Vilade i liften sedan iväg. Insåg efter 2 timmar att jag var pissnödig men han inte åtgärda problemet för jag var så ivrig på nästa åk. Funderade ett tag på om jag kunde lösa problemet i liften men insåg att någon måtta får det vara;-) Gjorde ett snabbstopp för att sedan fortsätta oavbrutet fram till 13. Vi tog en fika i solen och vilade. Helt sanslöst skönt att sitta i bara skjortan på 2300m och njuta. Fortsatte sedan att åka fram till 16. I dag har jag inte gjort ett enda åk i pistad backe! Avslutningen av denna sista skiddag blev inte sämre av att vi satt i solen på torget i Canazei och njöt. Kvällens middag var dessutom en klass för sig. Parma med melon, tortellini med sparris, mör kalv samt den godaste mandel semi freddo jag någonsin ätit. En riktigt bra avslutning på en toppen semester.

2 kommentarer:

Sara sa...

Nu får ni pallra er hemmåt annars kommer jag ta först bästa flyget dit! ;D

Lisa sa...

Låter som ni haft en toppensemester! Härligt, vi väntar på solen, som enligt yr.no ska skina hela dagen....