onsdag 31 mars 2010

Puder sista Mars!










Vilken dag!
Vi trodde inte att vi skulle få så här fin lössnöåkning på denna resa då det är synnerligen sent på säsongen. Vi hade som jag skrev tidigare tänkt att åka till Cortina med bilen idag. Dock så kändes det väl utmanande att sticka iväg på slingriga vägar på en höjd överstigande 2000m efter ett sådant snöfall. Tur var det!! Vi kom iväg så vi var vid liften 2 min efter att de hade öppnat. När vi kom upp på berget så hade vi en hel lekpark med orörd snö. Fantastiskt roligt. Kolla på bilderna och se hur mycket folk det sitter i liften!! Jag kunde utan problem se vilka mina spår var. I början var det bara en skidlärare och jag som var där och åkte. Hur kul som helst. Även Märit njöt i fulla drag av den härliga snön. Efter ett tag kom det dock lite mer människor och det blev lite mer uppkört. Då hade jag redan hunnit med ca 15 åk i sluttningen och hade inget emot att dra vidare. Vi körde då över på andra sidan där jag hittade ett fantastiskt område. Direkt under äggliften var det hur mycket orört som helst. Samma sak här, ytterst få människor. Det blev en intressant procedur. Bränna ner, svettig som attan i liften, av med kläder för att vädra, dricka vatten, äta en bit macka sedan på det igen. Detta gjorde jag till dess att benen började protestera. Behöver jag säga att ölen efter åkningen smakade otroligt gott??!!
Vilken dag!!!

1 kommentar:

Lisa sa...

Vilka bilder,vilken snö, vilka vyer, vilka semesterfirare, vilken härlig öl!! Glad Påsk!! Kramar Lisa