söndag 18 januari 2009

Kablar å vuxendagis.

Har nu anlänt till Fernie, BC, Canada.
1a dagens åkning var mycket rolig. Inte den "champange powder" som man fantiserat om men varierande åkning i underbar terräng. Gruppen är mycket mindre än vad som var meningen. Nu är det ju inte så att man lider av att vara 3 personer och 1 guide. Mycket trevligt gäng och jag är helt övertygad om att vi kommer få en bra resa. Idag var 2 andra guider med oss och åkte då de inte har några grupper över helgen. Vi (de) hittade kul skogsåkning. Det är ju riktigt roligt att "bonka" granar och hoppa vindfällen. "Bonka" gran?? Se ut ett hopp med ett träd i närheten. Tag fart. Hoppa. Sikta mot stammen. Tvärställ skidorna. "Bonka" stammen. Skjut ifrån. Landa å åk vidare. Skit kul!
För att förklara överskriften på inlägget så är det så att jag har med mig kablar för:
1 Dator
2 Laddare till kamera
3 Laddare till iPod
4 Laddare till hjälmkamera.
5 Hörlurar (som måste räknas som kabel då de trasslar in sig precis som övriga kablar)
Vad jag dock inte har fått med mig är kabeln för att överföra bilder eller film från kamerorna!
Därav inga bilder :-(
Detta skall dock naturligtvis åtgärdas.
Lev väl!

P.s Nu är det dags för ett varmt bubbelbad innan middag. D.s

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jocke!
Slarvigt med kabelmissen. Här loggar man in och förväntar sig en upplevelse med gnistrande snö, fart och spänning men....;-)
Huvudsaken är väl dock att skidåkning och sälskap är bra. Hoppas att du får en fortsatt bra vecka(or) och att det blir lite bilder längre fram.
God tur!
mvh Gre

Sara sa...

Äntligen kan man kommentera igen ;)
Skämt å sido har de nu super och åk så de står härliga till. Behöver väl inte påpeka att jag är grymt avis. :)

Puss & Kram