tisdag 9 december 2008

Förkylt!


Hur kul är det att ligga förkyld i ett litet rum utan tv ca 450 km från hemmet? Inte särskilt roligt kan jag intyga. Tur är dock att man kan sova och titta på film på datorn. Har avklarat James Bond, WallE, samt Surfs Up. Mycket roligare är dock att skidsäsongen nu närmar sig med stormsteg. Nästa fredag närmare bestämt sätter sig Sara och jag för att köra upp till Åre. Skall bli riktigt härligt att åka igen. Både pist och off-pist skidorna ligger ny servade i bilen. Mina nya pjäxor, Dalbello Krypton Pro, står i hallen. Vet ej hur många timmar jag har haft dem på fötterna redan. Skall bli mycket spännande och se hur de står sig mot mina gamla pjuck. Har i 5 säsonger åkt i Salomon Course Pro Model. Varit mycket nöjd. Dock fick jag rejäla skavsår på smalbenen förra vintern. Det hjälpte inte med bootfitting eller tejp. Efter två dagars åkning var blödande skavsår ett faktum. När detta sedan blev inflammerat så var det ju inte så trevligt. De nya känns dock mycket bra.
Nu är det dags att återigen gå och snyta mig.

Inga kommentarer: